Tuesday 1 May 2012

padaMu ku bersujud...

Assalamualaikum my little khalifah…


Rindu sangat nak bercerita dgn 'my little khalifah' ni… Ujian dtg lagi.. Sedih? Kecewa? Putus asa? No, please don't say that sayang…. Percayalah, tiba masanya, DIA akan makbulkan 'doa' awak tu…
Memanglah, kalau nak diikutkan dah berapa gelen air mata ni tumpah, tapi tak sebanyak nikmat yang Allah bagi kat awak kan?

Alhamdulillah, masa jiwa tengah kacau dilanda ombak super kencang ni, saya terjumpa a beautiful quote yang buat hati kembali tenang.. Nah!:)

Dan, kerana Allah, bersabarlah.

Walaupun itu sangat melukai hatimu,
dan kerana Allah, bersabarlah…

walaupun itu membuat hatimu luluh dan lelah,
dan kerana Allah, bersabarlah…

bila ada hal membuat kamu ragu-ragu dan keliru,
namun kerana percaya pada Allah, maka bersabarlah..
dan kerana yakin pada Allah, maka bersabarlah…

dan kerana Allah, maka bersabarlah..

tiada ketentuan yang sia-sia.
tiada ujian yang melebihi kemampuan.
tiada duka yang tersembunyi dari pengetahuan-NYA.
tiada air mata yang kering tanpa diketahui-NYA.

Dan bila kamu sudah kehilangan sebab untuk tetap bersabar,
Maka pujuk hatimu,
dan kerana Allah, bersabarlah…

(via tersenyum-melihat-langit)


Banyakkanlah habiskan masa awak dengan DIA… DIA sentiasa SEDIA mendengar.. Anywhere, anytime.. Awak tak akan pernah kecewa bila mengadu dgn DIA. Kalau awak lebih banyak mengadu dengan manusia, they maybe ignore you, @ buat-buat tak dengar @ mereka mungkin mendengar tapi dalam hati siapa tahu kan?

Alhamdulillah, after a few month I'm leaving THEM, saya rasa lebih dekat dengan DIA & family, masa saya lebih banyak dihabiskan untuk DIA, family, dan diri saya sendiri… Regret?........ NOPE!
Saya tak tahu apa akan jadi esok, lusa, tahun depan atau sekejap lagi…. Bekalan saya untuk ke  SANA mungkin sahaja belum cukup.. Umur saya belum tentu lagi panjang..  Cuma satu harapan saya, Allah memberikan cukup masa untuk saya membalas jasa ibu bapa saya..  Aminnnn.. :')

Buat abah,
Saya janji akan selalu mendoakan untuknya dan mengirimkan bacaan ayat suci Al-Quran untuknya setiap hari..  Akan saya doakan moga Allah mengurniakan Syurga buatnya… Walaupun kami bersama  cuma seketika, dialah lelaki terbaik yang saya pernah jumpa.. Moga kami bertemu lagi di Syurga... Amiiinnnn… :')

Buat mak,
Saya janji utk jaga mak elok-elok selagi ada kudrat.. I'm 22 now. Walaupun selaaaalu kena marah *erkk, nkal sgt ank mak nihh..hihi...., tapi itulah tanda mak care kan? Yeah, absolutely! ^^, … InsyaAllah, I'll always pray for your health, and nak tunaikan satu mission! InsyaAllah….. :))

And last but not least, for my future gula-gula jantung hati nanti,
Ehem2… sebenarnya tak tahu nak cakap apa, but I promise, saya akan jaga diri saya baik-baik, belajar masak sedap-sedap, tuntut ilmu sebanyak mungkin supaya boleh ajar anak-anak jadi pandai, soleh solehah.. Saya tak janji saya akan jadi yg sempurna, tapi saya janji saya akan jadi yang terbaik utk awak. Saya doa moga Allah selalu menjaga awak. Saya tak tahu siapa awak, kat mana awak, tapi InsyaAllah…sampai masa akad halal itu akan mempertemukan kita…  InsyaAllah!^^,

Apa-apa pun kenalah selalu doa pd Allah moga diberi peluang itu… waktu sujud adalah waktu yang paling dekat dengan Allah! Apalagi, lets grab the chance…. :)))

Sebelum tu, ini untuk my little khalifah yang terkadang menangis dalam senyuman.. *dalam makna tuhh…hihi




Till then, assalamualaikum my little khalifah….



p/s: doakan kesihatan saya kemabali pulih…. :')

No comments:

Post a Comment