Wednesday 9 May 2012

Drive your LOVE...


Assalamualaikum my little khalifah..

Ehhh, rasanya baru hari tu kita jumpa kann.. Hahaha.
Lately rajin sungguh update belog kesayangan ni.. Biasalah. Cuti tiga bulan kannn.. *okey, dah nak habis pun..

Okeylah, for this entry , dieba tujukan khas buat 'Akhi Yang Saya Kenal'……

Wahhhh.. *dalam hati mesti fikir, Siapakah??
Hello..hello..hello.. Honestly entry ini untuk semua akhi @ kaum muslimin ya. Sekian. ^^Y

Okeylah, dieba tergerak nak buat entry ni selepas beberapa orang ask me about the same thing berkali-kali.

About LOVE….. *aishhh, dieba ni asyik cakap pasal cinta je…

Sabar..let me explain. Okayy.. :))

Baru-baru  ini ada seorang hamba Allah yang dah lama sangat tak contact dgn saya call. Ask me about boyfriend, about a relationship before marriage. Saya  dengan tak ada perasaannya pun jawab;

"I don't want a boyfriend."

"AMBOI ….dieba,  tak nak kawin ke?"

"Erkk, kena ada boyfriend baru boleh kahwin ke.  Hehe…"

Okeylah, saya tak ada hak nak suruh semua orang berfikiran macam saya. Akhi itu katakan pada saya, dia mahu kahwin, tapi oleh kerana belum cukup 'budget' untuk berkahwin, jadi dia memilih alasan tidak cukup 'budget' sebagai alasan untuk mengukuhkan sebuah perhubungan dengan ikatan percintaan. Bila bercinta, mesti pasangan kita boleh beri macam-macam pada kita  TANDA sayangnya pada kita.

WHAT! Pada saya itu mengarut. .. *maaf jika ada yang tidak bersetuju.

Akhi,
Pertamanya, saya katakan begitu bukan sebab saya anti pada cinta. Cinta itu fitrah. Semua orang layak memilikinya. Tapi biarlah cinta itu disalurkan pada yang selayaknya. Bagi saya, keluarga saya adalah prioriti saya yang utama selepas Allah dan Rasul. Pada saya, kalau mahu bercinta, biarlah kita pandai memandu cinta itu. Biar ada matlamat. Biar ada tujuan. Bukan suka-suka. Realiti sebuah percintaan adalah perkahwinan, selagi tiada usaha kearah itu, cinta tak lebih dari sebuah mimpi, sebuah kata kosong, yang tiada rohnya.

Ya, saya hanya akan bercinta bila…

1. Bless from  parent
2. Physically, mentally, spritual & financial fit for the huge commitment

So now ?

Relek dulu… ^^Y


"JANGAN KATA KAMU CINTA SAYA SEDANGKAN KAMU BELUM BERSEDIA"

Cintailah dulu DIA yang MAHA Mencinta. :))


"NAK PANDU CINTA SAMA JUGA MACAM PANDU KERETA. KENA BETUL-BETUL DAH PANDAI DRIVE BARU BOLEH AJAK ORANG LAIN NAIK KERETA. KALAU TAK PANDAI, JANGAN BERANI-BERANI BAWAK, KALAU JATUH GAUNG, DUA-DUA JATUH TAK ADA SIAPA NAK TOLONG. SO, DRIVE YOUR LOVE CAREFULLY YA!!, HEWHEWHEW.. ^^Y

Buat akhi yang saya kenal, dalam Al-Quran juga ada menyebut;

Kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan,(An-Nisa':34)

Jagalah kami dengan sebaiknya. Sungguh besar amanah itu, galaslah dengan hati yang benar-benar ikhlas dan bimbinglah kami ke jalan yang diredhaiNya.. :))



Okeyy, till then. Jaga diri okayy..
Assalamualaikum.. :))

No comments:

Post a Comment