Sunday 6 May 2012

Come On...Thats LIFE!


Assalamualaikum my little khalifah…

One word! Rindu!

Tajuk entry kemain lagi kannn.. Sebenarnya tengah stress tak dapat cari lagu Opick.. T____T
Ermm, okeylah, tak nak cakap benda mengarut-ngarut. Straight to the point please…

Alriteee… Alhamdulillah, last Friday baru start blajar drive. Susah. Penat. Takut. Nervous. Hmmm, itu jelah yang bermain-main dalam fikiran just before start drive. Muke cikgu semua dah macam guru besar sekolah..*okey, ini mungkin khayalan diba sahaja. Sekian.

First, cikgu ajar one round pastu terus suruh diba drive. Allah! Takutnye…. (dalam hati berdebar-debar macam nak terkeluar jantung….*okey, diba ayat jangan hiperbola sgt boleh tak..haha)

Okey, start enjin. After five minutes enjin kereta mati. Senyum je dengan cikgu kat sebelah.. Haha.. Hampir 3 jam jugakla menghabiskan masa kat driving school. Kena marah. Kena tegur. Kena perli. Memang, memang dugaan sungguh.  Btw, nak belajar memang kena banyak sabar. Both side. Cikgu and student.  Okay, done with driving school. 

Okay, lately, selalu terfikir tentang something. About my future. About family. About everything. Are we really ready for Hereafter? Semalam mama tiba tell me about death.  * okey, air mata dah bergenang….tsk!

Entahla, paling tak boleh tahan bila mama cakap pasal mati. Tapi, kita kena yakin, mati itu pasti. Mama selalu cakap, " kalau Allah nak ambil nyawa mak, biarlah anak-anak mak semua dah kahwin, sebab mak tahu dah ada orang akan jaga anak-anak mak"…….*tears again..

Diba terfikir if Allah jemput diba pulang dulu. Harap ada yang jaga mama… dan saya yakin, DIA akan selalu jaga mama saya.

Then, bila bual dengan mama, terfikir something…

"Hayat kita belum tentu panjang. Amal kita belum tentu diterima oleh Allah. Just makesure apa yg kita buat niat kerana Allah. Jgn sombong dgn kbaikan yg kita buat. Silap2 tiada nilai. Ingat, hanya redhaNya yg kita mahu."

Kita tak selamanya di atas. Kalaupun kita sentiasa dikurniakan harta yang banyak, mewah, syarikat yang maju, tapi tak akan ada makna kalau hidup kita tak bahagia dan hati tak tenang.

Teringat one of my friend pernah kata,

"Semua orang akan dikurniakan nikmat, tapi belum tentu semua diberikan rahmat. Ingat, nikmat itu ujian. Hidup itu pun ujian. Ujian yang menjadikan kita hambaNya yang lebih baik. Siapa percaya, maka dia berjaya. "

Jadikan setiap ujian itu hadiah dari Allah. All of difficulties yang kita tempuh ada hikmah. Semua itu untuk preparation for our future. Setiap ujian buat kita kuat.

COME ON..THATS LIFE!


Okeylah. Till then.
Moga Allah redha.

Assalamualaikum…. :))

2 comments:

  1. suke entry ni.. tetibe air mata akk pun bergenang sudah!~ :'( thanks atas pesanan dan peringatan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukran akk.. kite pun sedih.. huhu.. nasihat la kita apa2 yang patut ye.. :))

      btw, syukran singgah sini.. :))

      Delete