Wednesday 13 March 2013

Di bawah LangitMU..


Assalamualaikum little khalifah..
Lama rasanya tak buat sesi luahan rasa. Seriously, rindu. Sangat.

Kawan kata kadang-kadang menulis ni boleh jadi terapi. Itu kawan kata.
Mungkin ada benar juga katanya.

Dear self, tolong jadi kuat ya.
Dulu kita tak pernah sangka ini jadinya.
Tak pernah duga.
Tapi inilah rencanaNya. Dia lebih tahu jalan cerita kita.
Menangislah jika itu melegakan kita.
Tapi kita perlu rasa syukur. Dalam berjuta manusia kat dunia, DIA pilih kita.
Ya, kita. DIA pilih kita untuk kembali padaNya.

Campaklah rasa gusarmu. Buanglah rasa gelisahmu.
DIA tahu. DIA Maha Tahu.
Kita cuma perlu tunggu.
Saat dan waktu.
Jaga imanmu. Kawal sabarmu.
DIA pasti menjagamu.

Sebelum kamu mempersiapkan diri untuk suamimu.
Solehahkanlah dirimu untuk ibu bapamu.
Kita masih milik DIA. Masih milik mereka.

Jangan hanyut dengan dunia.
Dunia ini persinggahan yang sementara.
Mati pun belum tentu bila.
Jangan rebah kerna manusia.
Hidup ini bukan untuk mereka.
Hidup kita ini milik DIA.
Sampai masa semua ini akan kembali padaNya.
Dah bersedia?

Serahkan semua padaNya.
Kita cuma perlu usaha.
Doa tiap masa.
Jangan pernah lupa.
Harus terus kuat ya.
Demi DIA.

…………………………….

Ya tuhanku, andai pernah bicaraku dan perlakuanku mengguris hati ibuku, aku mohon, ampunkanlah aku. Setiap detik, aku cuma fikirkan tentangnya. Bicaranya. Tawanya. Tangisnya.
Berikanlah aku waktu untuk menggembirakan hatinya. Aku cuma ada dia. Cuma dia.
Kabulkanlah doanya. Doanya agar aku dapat ke 'sana'.
Aku cinta dia. Hanya dia.
Tuhan tolong, jagakan dia. 
Lindungi dia di bawah langitMU... :')

No comments:

Post a Comment