Monday 4 March 2013

Aku ingin kembali padaMu


Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Tuhan,
Aku diuji lagi. Aku tak kuat ya Tuhan. Aku lemah.
Maka kau kuatkanlah aku.

Dalam solatku, aku hanya mampu menangis sepuasku.
Aku tahu. Hanya Engkau yang mengerti hatiku. Hanya Engkau.
Tak mampu ku lafaz satu persatu. Bicaraku kelu.
Langkahku kian layu.
Maka Kau kuatkanlah aku.
Dalam sujudku aku mengadu.
Pada Engkau Tuhan Yang Satu.
Tenangkanlah hari-hariku.

Aku tahu Engkau sayangkanku.
Namun hatiku belum mampu.
Belum mampu meredakan lelahku dengan ujianMu.
Aku hanya mampu menitip doaku dalam sujud terakhirku.

Ampunkanlah aku.
Sesungguhnya Engkau Yang Maha Pengampun dosa.
Aku ingin kembali padaMu.
Meski ku tak layak meminta ini dan itu.
Aku tahu.
Aku mohon berikanlah waktu.
Untuk ku kembali lagi kepadaMu.

Redhakanlah perjalanan hidupku.
Dulu pernah aku jauh dariMu.
Kini Engkau bawa aku kembali dekat padaMu.
Engkau sayangkan aku.
Hilangkanlah jalan hitam dalam hidupku.

Kini aku tinggalkan dia di bawah jagaanMu.
Aku belum mampu.
Belum mampu berhadapan dengan hambaMu itu.
Dia yang dulu pernah hadir dalam hidupku.
Biarku jauh dari hambaMu itu.
Biarku perbaiki diriku.
Jika dia benar untukku, aku yakin dia kan kembali kepadaku.
Dan jika bukan untukkau, maka Engkau aturkanlah jalan yang terbaik buat dirinya dan diriku.
Maka untuk itu, jagakanlah dia untukku.
Biarpun ada ketika rinduku hadir buat hambaMu itu.
Maka Engkau penuhilah hatiku dengan rinduku padaMu.
Kerna aku ingin kembali padaMu.
Jadikanlah hatiku redha dengan ketentuanMu.
Ku tahu ku adaMu.
Selalu.
Dihatiku.

……………………………………………………

21 Rabiulakhir 1434.
4 Mac 2013.
Tenanglah ya Qalbi, :')

  

1 comment:

  1. Jln cerita yg hampir sama...ingin sekuat awk....

    ReplyDelete