Sunday 18 March 2012

Allah lebih tahu tentang kita....

Assalamualaikum... 


Alhamdulillah...semalam baru je selesai final exam.. even this semester is the semester yang super super tough for me, alhamdulillah saya dah cuba yang terbaik.. :))
         Yeah, according to the title, I just wanna talk a lil bit about fate... segalanya dalam hidup kita dah ditentukan oleh Allah.. sebagai hamba, kita kena redha..bila hati sentiasa mengingati Tuhan, hati kita akan mudah menerima ketentuanNya.... :))
"Apabila bertemu cinta ALLAH, kesakitan dunia akan hilang"
Tak dinafikan, bila Allah datangkan ujian, rasa nak menangis, sedih, dan kadang-kadang terasa nak berputus asa.. tapi ingatlah..
"Tiada kelelahan, penyakit, gelisah & kedukaan menimpa seorang Musliim bahkan sekadar duri yang menusuk kulitnya, melainkan Allah menjadikan semua itu sebagai penebus dosa kesalahannya"
Lately, ramai orang yang Allah datangkan pada saya sebagai ujian.. kalau nak kata tak sedih memang tipulah, tapi kita kena tahu...dan selalu ingat..
"There is a purpose for every person you meet. Some to test you, some to teach you, while some simply bring out the best in you. Allah knows what's best for us "
See, Allah ada reason untuk semua tu... Dan bila kita ambil keputusan untuk tinggalkan someone for the sake of Allah, always remember that HE will reward something better! InsyaAllah.... ^^,



till then, pen off... Assalamualaikum

2 comments: