Sunday 5 August 2012

syukran ya Ramadhan!


Assalamualaikum my little khalifah…

Rindu…
lama dah rasanya tak bersua kannn..
Recently, selalu disibukkan dengan perkara-perkara dunia… sedih, letih, tapi… tapi niatlah apa yg kita buat tu semua kerana Allah..moga Allah nilai usaha itu nanti… nanti… :')

Alhamdulillah, hari ni dah masuk ramadhan ke-16.. Syukur..Allah bagi peluang..
I love Ramadhan…time Ramadhan kita boleh tgok orang berlumba-lumba buat ibadah, buat sedekah, tadarus Al-Quran, solat sunat… indah! Tapi…..kena tgok juga, are we really do for the sake of Allah? Are we?

Tears….

Ramadhan ni jugak Allah hadiahkan 'sesuatu'… I'm hardly to say, am I qualified to receive 'this'?
Allah Maha tahu apa yg kita perlu.. Maha tahu apa yang kita mahu.. Tapi, Allah yg Maha berkuasa untuk beri apa yang kita perlu berbanding apa yg kita mahu..
Cinta & kasih Allah terlalu besar, lebih2 lagi bulan Ramadhan yg mulia ni.. Apa2 yg kita buat kerana Allah, mesti Allah bagi ganjaran.. MESTI…

Sepanjang Ramadhan ni jagalah hubungan kita dengan Allah.. Supaya keberkatan Ramadhan tu kita dapat..
Someone said …

Selagi kita merasakan Allah bersama dengan kita, kita tidak akan merasakan diri kita keseorangan. Bawalah Allah ke dalam hati kita. Biarkan setiap degupan jantung kita bersama dengan ingatan kita kepada-Nya. Sesungguhnya cinta kepada Allah itu terlalu mahal untuk kita jual beli, terlalu suci untuk kita kotori, terlalu setia untuk kita curangi. Kita jauh dari-Nya, Dia masih ada untuk kita.

Allah tak pernah buat kita sedih sekiranya kita betul-betul mencintai-Nya. Semua bebas mencintai-Nya, tiada yang cemburu, tiada yang mendengki untuk mencintai-Nya. Malah, ramai yang berebut-rebut untuk mendapatkan balasan cinta dari-Nya. Marilah kita menjadi hamba yang merebut cinta-Nya. -faten muhammad-

Jangan letih buat apa2 kerana Allah… Allah akan nilai nanti…
Syurga tu terlalu mahal… takkan kita tak nak buat apa untuk masuk ke sana?? *banyak cantekkk.. >,<
Perbanyakkan tadarus, solat sunat..InsyaAllah hati kita akan sentiasa tenang. Tak percaya? Cubalah dulu….. :))

"If you read the Quran with your head, you find repetition. If you read it with your heart, you find depth."~prof Tariq Ramadhan~

Okey… just one more thing I wanna say…

Everytime you feel hunger, thirst or headache while fasting, remind yourself and verbally say this to yourself; "oh Allah..this is for YOU.. "


Jaga diri, jaga iman ya…
Uhibbuki fillah…

Assalamualaikum….

No comments:

Post a Comment